3 dôvody prečo nepiť bublinkové vody

Všade sa odporúča pitný režim ako základ nielen pre chudnutie. Je to pravda. Ak budete nasávať vodu ako suchá špongia, prospeje vám to! Kladiete si otázku ako schudnúť? Pite. Ja viem, špongia potom, čo sa napije bude ťažšia. Voda však nie je tuk. Vaše telo nie je špongia.

Pravidelné pitie spraví veľa s vaším metabolizmom. Navyše ak každú hodinu vypijete pohár vody, stále si tak pripomínate aj svoj zámer. No nestačí, ak budete piť akúkoľvek tekutinu. Dnes sa pozrime na to, prečo bublinkové vody a minerálky nie sú vhodné ako pitný režim. No a prečo nepodporia ani váš zámer ako schudnúť:

  1. Bublinky sú kysličník uhličitý. Tohto plynu sa telo pri dýchaní zbavuje. Je to hlavná splodina našej látkovej výmeny. Nie je dobrý nápad pumpovať ho do tela v nápojoch.
  2. Bublinkové nápoje majú močopudný efekt. Znamená to, že podporujú, aby sa voda z tela dostávala rýchlejšie preč. Pritom pôvodnou úlohou pitia má byť, aby v tele bolo vody viac.
  3. Bublinkové vody zrýchľujú tepovú frekvenciu srdca a dýchanie. Telo tak zrýchli vylučovanie CO2 dýchaním.

Sľúbil som vám 3 dôvody, ale ako bonus zadarmo pridám ďalšie:

  • Sýtené nápoje znecitlivujú chuť v ústach. To zneužívajú niektorí výrobcovia a menej kvalitná voda vám bude vďaka CO2 viac chutiť.
  • Sýtené nápoje nepite, ak máte ťažkosti so srdcom, zažívaním, reumatoidnou artritídou.
  • Sýtené nápoje môžu zhoršiť pocity kyseliny v žalúdku, zrýchlia jeho činnosť a tým môžu ovplyvniť prácu čriev.

Aby sme však len nekritizovali. Pitie sýtených nápojov môže zrýchliť odbúranie alkoholu z krvi. Ak teda niekto chce trocha rýchlejšie vytriezvieť, môže to byť spôsob, ako to urýchliť. Ale či to bude fungovať je bez záruky :-) Ale chlipkať alkohol nie je dobrým nápadom, ak váz zaujíma chudnutie.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu všetky informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.