Rýchle doplnenie tekutín pri športe

Ak cvičíte, pite viac tekutín, ako normálne. Prednostne nech to je voda bez bubliniek, alebo zelený čaj. Pre chudnutie platí aj zásada, že športový nápoj nesmie obsahovať cukor. Preto pri športe nesiahnite po rôznych energetických či izotonických nápojoch.

  • Pri športe pite menšie množstvá vody, ale často.
  • Pite v čase, kedy ešte necítite smäd. Ak už smäd cítite, je strata vody priveľká.
  • S nedostatkom vody prudko klesá aj váš športový výkon.

Zavodnenie tela teda zabezpečte pravidelnosťou v pití. Aj chcete schudnúť a chodíte na dlhé prechádzky, v batohu si noste vodu. Niekomu vyhovuje batoh, ktorý už v sebe obsahuje nádrž na vodu.

Pokiaľ predsa len poškuľujete po izotonických nápojoch, mali by ste vedieť, na čo sú určené. Sú určené pre vytrvalostný šport. Ak idete na 6 hodinpvú ťažkú túru, potom je aj takáto pomôcka zaujímavá. Po dvoch hodinách výstupu do kopca, či behu sa izotonický nápoj hodí.

Pri rekreačnom športe, či športe na chudnutie však tieto sladkosti nepotrebujete. Obsahujú glukózu. Akonáhle to vypijete, telo začne ako zdroj energie páliť glukózu. No a váš tuk na bruchu vám pri tomto cvičení zostane. Ak vám nevadí to, že budete ťažšie chudnúť, potom sú izotonické nápoje v poriadku.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu všetky informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.