Dobrú chuť: raňajky s ovsenými vločkami

Veľa žien sa prekrižuje, keď sa povie kaša z ovsených vločiek. Apage Satanas! „Kaša? Chcem schudnúť, nie pribrať“. Je to dobrý názor?

Strach zo sacharidov stále pretrváva. Pritom nie je opodstatnený. Ani v prípade, že chcete schudnúť. Len treba rozlišovať medzi pomalými sacharidmi a rýchlymi.

Ak sa ráno riadne nenaraňajkujete, možno máte pocit, ako dobre ste začali deň. Aký fajn základ do „počtu kalórií“ je nič na úvod. Žiaľ, pravda je iná. Ak si spravíte bilanciu, cez deň bez raňajok toho priebežne pozbierate oveľa viac, ako keby ste sa ráno nasýtili. Fakt. Overené.

Ak teda chcete schudnúť, spravte si každé ráno kašu z ovsených vločiek. Predtým než začnete variť alebo jesť zjedzte niekoľko orechov. Tuk v tele potrebujete. Hrsť vločiek, hrsť ovsených otrúb (bežne dostať v hypermarketoch) hrsť pšeničných alebo ražných otrúb. Otruby spôsobia, že kaša sa bude viac trhať, ako ťahať. Navyše bude mimoriadne sýta. To uvarte vo dvoch deci vody. Môžete dať lyžičku stévie ak máte radi sladkú kašu. Hoďte tam zopár sušených sliviek a máte skvelé raňajky. Potrebujete ich aj keď musíte chudnúť.

K tomu nejaký kaleráb, alebo iná zelenina a nič také ako hlad nebudete cítiť. Tak sa vám bude dariť chudnúť efektívne, bez hladu a bez únavy.

Miro Veselý

Miro Veselý

O autorovi článku: Zdravej výžive a chudnutiu sa venujem od roku 2004. Vydal som postupne niekoľko kníh o chudnutí. Najnovšia sa volá Jedálniček na chudnutie a sú v nej všetky potrebné informácie o chudnutí, ktoré čitateľ potrebuje na to, aby dosiahol výsledky. Pre tých, čo si knihu nechcú kúpiť je tu tento web. Nájdete tu všetky informácie bezplatne. V článkoch a knihách vychádzam z poznatkov z klinickej obezitológie, odporúčaní WHO. Informácie priebežne konzultujem s lekármi aj fyzioterapeutmi a preto by malo byť bezpečné, ak sa nimi bude riadiť dospelý a zdravý, len obézny človek. Pred chudnutím je ale vhodné, aby ste sa vždy poradili aj so svojím lekárom.