Nástrahy a pasce pri chudnutí

Ak chudnete, máte vytvorený určitý režim. Sú jedlá, ktoré môžete, ale veľa aj takých, ktoré sa nedajú ani ochutnať. To nie je problém, kým sa stravujete sami. Z chladničky, poličiek a špajze vyhádžete všetky hlúposti… A je to! Potom si domácnosť vybavíte vhodnými potravinami. To je všetko. Potom už len disciplinovane zobrať v správnom čase vhodné jedlo a chudnutie je isté.

Čo však v prípade, že opustíte “bublinu” domácnosti? Odrazu sa na vás začnú valiť dobroty zo všetkých strán. A čo je horšie, takéto nevhodné jedlá jedia všetci! Čo je na tom to horšie? To, že

Človek je tvor stádový. Je prirodzené, že ak je čas jedla, tlupa si sadne a je. Zvyčajne si dáme všetci to isté.

Na Slovensku sa jedávalo z jednej misy. Ak chudnete, narušujete tak tento vzorec. Odrazu sa vyčleňujete od ostatných. Stanete sa “bielou vranou”.

  • Poviete nie potravine, ktorú všetci ostatní jedia (= čo za čudáka to asi je, keď neje?)
  • Tým poviete nie aj hostiteľovi (= tomu človeku sa nedá ulahodiť)
  • Tým sa vyčleňujete aj zo skupiny (=teraz všetci jeme, to sa on musí fakt takto predvádzať?)

No a takých vlkov samotárov nemá nikto rád. Je však ešte jeden druh ľudí, tí vás budú nenávidieť dvojnásobne za to, že poviete nie nezdravej strave. Sú to tí, čo sú tiež tuční. Tí sakramentsky dobre vedia, že by ani oni nemali jesť takéto jedlá. Ale túžba je silnejšia. Ak vy dokážete odolať, budú to vnímať ako nepriamu kritiku. Budú sa vo vašej prítomnosti cítiť zle a preto sa pokúsia urobiť čokoľvek, aby ste si dali aj vy. Riziko, že vy schudnete a oni priberú je nepríjemné. Budú preto bojovať o to, aby vás nejako primäli okoštovať.

  • Budú bagatelizovať. (No čože už to je dať si jeden rezníček so šalátikom?)
  • Budú dramatizovať (Robili sme to len pre teba a ty si teraz nedáš?)
  • Budú vydierať (Ak nemáte u nás nič jesť, nabudúce ani nemusíte chodiť!)
  • Budú strašiť (S chudnutím to dosť preháňaš, vyzeráš choro. Radšej sa len normálne najedz!)
  • Budú vám robiť chute (Mňam, to je dobré, daj si, veď všetci máme)

A tak ďalej. Je kopa iných stratégií, ako vás okolie bude tlačiť do toho, aby ste nechudli. Aby ste sa cítili nepríjemne len preto, že ste sa rozhodli pre zdravší životný štýl. To je tá ťažšia časť pri chudnutí a ešte ťažšia, keď už schudnete. Potom totiž príde na rad najtvrdší argument: “Už si schudol, teraz už môžeš!”. A kto si po chudnutí uvoľní opraty, ten sa zvyčajne dočká jojo efektu.

Pripravte sa na to pri chudnutí a aj po ňom!

Ak budete vopred počítať s tým, že takéto pasce prídu, viete sa brániť. Spravte tieto kroky:

  1. Ak sa niekam chystáte, zoberte vlastné jedlo. Položte ho na stôl k ostatnému jedlu a potom prednostne jedzte svoje. Mnoho tipov nájdete v článku krabičková diéta, kde som popísal postupy ako si takú diétu viete pripraviť aj sami.
  2. Môžete vopred povedať aké presne jedlo môžete jesť.
  3. Cudzím ľuďom nemusíte povedať, že chudnete. Povedzte že hrozí žlčníkový záchvat a zrazu vám ochotne dajú diétnejšie verzie jedál.
  4. Najedzte sa veľa zeleniny. Potom aj menšie množstvo nevhodnej stravy urobí menšie škody ako keby ste sa tým nadžgali.
  5. Pred každou “výnimkou” navýšte dávku probiotík. Pomôžu pri trávení a aj zmenšia škodlivý dopad. Dlhodobo sa mi osvedčilo užívať Probio-fix a pred problémovým jedlom pridávam Nekadex alebo Nutrolin-B.

No a aj pri nakupovaní opatrne.

Občas sa na regáloch obchodov dajú vidieť aj skazené potraviny.

Pozerajte, aký je dátum spotreby výrobkov. V obchodoch často dávajú viac “na oči” staršie potraviny a vzadu sa skrývajú čerstvejšie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Aké tempo chudnutia je zdravé?

Krabičková diéta pri chudnutí? Áno či nie?