Zdravší životný štýl bez diéty

3 tipy ako schudnúť v plavkách

Často počujeme túžbu, že ľudia chcú schudnúť do plaviek. Mám tu tip. V plavkách vám to pôjde oveľa lepšie. Predpokladom však je, že plavky dostoja svojmu názvu a teda v nich budete aj plávať. Pokiaľ totiž plavky používate len ako ochranu intímnych miest pred chlípnymi očami okoloisúcich, nepomôžu vám schudnúť. Ale k veci.

Pohyb spojený s vodou je účinný nielen ako skvelá relaxácia. Môžete o pojať aj ako šport. Dokonca pomerne tvrdý šport. Pokiaľ budete viac-menej celý deň v pohybe, bude to mať priaznivý vplyv na váš telesný tuk. Samozrejme (dúfam, že je to samozrejmé!) že nebudete každú hodinu jesť langoše, klobásy a iné bufetové nezmysly. K vode si zoberte vlastné potraviny a vlastnú vodu.

Aké potraviny k vode? Jednoduché a trvanlivé. Veci asi budú v teple a tak navrhujem viac-menej provizórne riešenia. Chlieb s nízkotučným (do 20% tvs) syrom by pár hodín vydržať mohol. Môžete vziať domácu proteínovú tyčinku. Možno sa v teple roztopí, ale inak sa jesť dá. Dobrým nápadom je aj skladná zelenina ako šalátové uhorky. V čase jedla si potom môžete dať uhorku, chlieb a syr. Nuž a príjemne sa usmievať na tých, ktorí stoja pol hodinu v rade na klobásu.

Poďme však cvičiť, už to dlhšie odkladať nebudeme. Sľúbil som 3 tipy na cvičenie vo vode.

  1. Plávanie je predpokladaná aktivita. Nemusíte plávať so športtesterom. Pri plávaní dajte čo najpravidelnejšie tempo a plávajte v dlhších časových porciách. Ak ste v bazéne tak plávajte z jednej strany na druhú a dokola. Cieľom bude nastoliť pomerne pravidelný pohyb a tým trénujete aj srdce. Takéto cvičenie už po 20 minútach bude na svoj výkon spotrebovávať časť energie priamo z tukových buniek – je to aeróbne cvičenie.
  2. Cviečnie s odporom vody. Ak nie ste v preplnenom bazéne, môžete si skúsiť vo vode robiť rôzne bežné cviky. Skúste vo vode bežať čo najrýchlejšie. Každý podobný pohyb je brzdený. Vzniká tak odpor, ktorý núti vaše svaly pracovať a pritom ide o pomerne bezpečnú záťaž. Takéto cvičenie môže prospieť vašim svalom a tie nepriamo budú papať viac energie.
  3. Chladnejšia voda sama o sebe má na telo účinok. Odvádza z neho teplo a teplo je tiež energia. Ak chceme schudnúť, spravidla sa snažíme príjem energie znížiť a výdaj energie zvýšiť. Tak prosím: studená voda energiu berie.

Voda teda môže byť pomocníkom pri strate hmotnosti. Nezabúdajte však na bezpečnosť.

  • Príliš dlhý pobyt na slnku sa dnes považuje za rizikový.
  • Prepínanie síl vo vode nepreháňajte. Nie že sa pustíte bez tréningu cez veľké jazero. Cieľom bolo schudnúť. Nie utopiť sa.
  • Pokiaľ máte ťažkosti s chrbticou a to hlavne krčnou, poraďte sa s lekárom. Plávanie spôsobom prsia znamená značné zaklonenie hlavy.

Nuž a nakoniec je tu prestíž. Možno vám je nepríjemné liezť s tou slaninou príliš na verejnosť. Odporučím vám jednu vec. Neskrývajte to, pretože ak to skryjete, podporujete rast. Pokiaľ vám kilá navyše prekážajú, vytvorte si nepohodlie. Nech máte lepšiu motiváciu zhodiť.

Leave a reply

Ilustračné fotografie pixmac.sk a dreamstime.com

Motivačný kurz chudnutia

E-mail vám pripomenie váš zámer a navrhne, čo robiť.
Overte si, že to fakt funguje.

  • 10 dní budete dostávať tipy a inštrukcie.
  • Ak ich dodržíte, merateľne schudnete.
  • Kurz je zadarmo.
Close this popup

Stačí zadať e-mailovú adresu

Vložte svoj e-mail a za chvíľu dostanete kontrolný majl. Ten potvrdíte a v tej chvíli kurz začína.

Prejsť na panel nástrojov