Ktoré 3 veci robia z kuchárov tučných?

Kuchár je oddávna symbolom tučného človeka. Má to svoj zmysel. Krúti sa celý deň okolo jedla, ochutnáva a keďže varí dobre, rád ochutnáva aj viac, než by bolo treba. A tak vlastne tučný kuchár môže byť akousi zárukou, že jedlo bude dobré. Aspoň na prvý pohľad. Žiaľ, na druhý pohľad to už nie je tak ružové. Priberá sa ľahko z jedál nevhodných. Neraz ani nemusia byť práve dobré. A tak tučný kuchár môže ároveň slúžiť, ako varovanie. Toto nežer!

Ako je to v skutočnosti? Kuchári priberajú z rovnakých príčin, ako každý iný človek.

  1. Zobkanie. Kuchár musí koštovať každé jedlo. Teda – mal by. Po troškách sa dá počas varenia zjesť niekoľko celých jedál a ani neviete ako a priberiete. Ak chcete schudnúť, alebo aspoň nepriberať, vyhýbajte sa malým porciám všeličoho. Tam hrsť orieškou, tu čokoládka. Nejaký nanuk a ešte trocha hrozienok. To sa spočíta a zistíte, že ste medzi jedlami zjedli nečakane veľa papy. Nečudo, že sa z toho dá potom pribrať.
  2. Nepravidelná strava. Možno si poviete, čo je to za húposť! Kuchár a nepravidelná strava? Môže byť. Príde do práce a je to jeden nervák. Neraz sa ani nespamätá a dopoludnie je preč. Bez jedla sa metabolizmus postupne spomalí. Často si môže proti hladu pomôcť pivom, alebo malinovkou, či inou sladkosťou. Ideálny výkrm. Ak sa chcete vyhnúť tomuto druhu tučnenia, pravidelný režim vám v tom pomôže.
  3. Tretí dôvod je najhnusnejší. Kuchári spravidla varia tak, aby hosťom chutilo. Ako na to? Maslo, smotana, syr, cukor… Strava, ktorá sa dnes bežne označuje ako „nezdravá“ je bežne ponúkaná v reštauráciách. Pizza, hranolky, rezne a iné lahôdky – základný nástroj kuchára. No a keď už to varí, tak si z toho neraz spraví aj obed, či večeru. V domácnosti to pre vás znamená, že ak ste pribrali z „domácej“ stravy, mali by ste ju tvrdo zrušiť.

To zároveň je aj jedno z tajomstiev chudnutia. Klasická slovenská kuchyňa má veľa receptov, ktoré vznikli pred viacerými generáciami. Keď sa väčšina času trávila mimo domu, rôzne namáhavou prácou. A pohybom. Potom aj mastná a nevhodná strava môže fungovať a nevznikne obezita.

Dnešná doba nás však pristihne zvyčajne niekde pri tablete, alebo počítači. Sedíme, polihujeme a v takých polohách sa dnes normálne dá pracovať. Pololežiac v kresle pri počítači.

Preto je dobré vnímať tento rozdiel a vyvodiť z neho pre seba 3 závery:

  1. Jedzte pravidelne. Tým zaistíte, že vás hlad neprinúti jesť hlúposti.
  2. Pravidelne sa venujte športu. Vhodne volený pohyb môže aspoň čiastočne napraviť škody spôsobené púohybom.
  3. No a najmä: zmeňte svoju stravu tak, aby zodpovedala zmenenej potrebe vášho tela. Ak práve nejdete rýľovať na 4 hodiny pole, tak pol pecňa chleba so šmalcom a kusom údeného mäsa jednoducho telo nemá na čo premeniť. Energiu nevydávate, tak sa to zmení na tuk.

Keď najbližšie pôjdete okolo tučného kuchára, alebo kuchárky, zastavte sa. Nemusí to byť profík z reštiky. Možno je to važa babka, mama, manželka, alebo známy. Zistite čo varia a získajte recepty. Dajte si ich do zoznamu zakázaných jedál. A ak si nie ste istí, používajte kalorické tabuľky!

Leave a Reply