
Skúsme sa dnes na chudnutie a obezitu pozrieť očami marketingu. Aby každý človek mohol jesť, máme tu potraviny. Tie sa predávajú v obchode. Pozrime sa očami obchodníkov na naše zdravie.
Obchodný reťazec si zjednodušíme na výrobcu a predavača.
Z toho vyplýva, že výrobca musí hľadať cesty, akými by vám rovnaký tovar mohol predať drahšie.
Ak predáva ovsené vločky, kilo môže predať tak za euro. Ak ale tieto vločky trocha opraží, pridá nejaké oriešky a sušené ovocie, kilo ľahko predá za 6 aj 8 eur. Stačí to premenovať na cereálie, alebo müsli.
To však je len krok číslo jedna. Už predávame drahší výrobok. Fajn. Čo však výrobca chce? Aby ste si kúpili jeho müsli opakovane. Nabudúce. Aby ste ich odporúčali známym. Takže ciele sú:
Povolá preto vedcov. Budú dlho testovať a skúmať. Aké müsli chutia ľuďom najviac? Aká vôňa je najlákavejšia? Ktorá zložka chuti je tak dráždivá, že aj po najedení si človek ešte predsa len sypne do úst?
Toľko náš mini marketingový prehľad. Ak sa pozriete do obchodnu s potravinami uvidíte, že presne takéto produkty nájdete skoro všade.
Práve hotové výrobky dnes šetria ľuďom čas. Otvorím, jem. Výhodné. Navyše aj chutné.
Žiaľ práve to, že hotové výrobky sú chutné je často dosiahnuté tým, že je v nich pridaného veľa cukru, soli a tuku. To sú spoľahlivé prímesy, ktoré potešia chuťové poháriky.
Ak chcete schudnúť, veľmi výhodné je v jedení uprednostňovať suroviny. Viem, znamená to, že asi budete musieť viac variť. Alebo inak pripravovať svoje jedlo. No práve týmto spôsobom sa dá dosiahnuť chudnutie. Máte tak totiž pod kontrolou to, čo zjete.
Mimochodom, ak sa pozriete na zloženie bežných raňajkových cereálií, tak ich zloženie býva dosť zúfalé. Veľa tuku neznámeho pôvodu, cukor, veľa sacharidov. Dobré ako výkrmná diéta.