Je chudnutie vo dvojici ľahšie?

Častá otázka zaznieva na diskusných fórach: kto so mnou chce schudnúť? Je dobrým nápadom chudnúť vo dvojici, alebo pekne po jednom? S kým sa spojiť?

Človek je tvor spoločenský a neraz má chuť nebyť sám v tom, pre čo sa rozhodol. Je to dobrý nápad. Ak začnete s niekým chodievať na tréning, doslova sa tak budete ťahať z bytu. Nechce sa mi. Ale keďže sme dohodnutí, tak musím ísť. Sparring partner je fajn vec nielen ako ochrana proti lenivosti.

Často na nás doľahnú povinnosti a tie sa ľahko použijú ako výhovorka. A už robíme to, čo máme radšej, než chudnutie. Alebo šport. Pokiaľ sa teda zaujímate o to ako schudnúť, odporúčam vám zvážiť niekoľko nasledujúcich okolností.

  1. Ak začnete chudnúť s niekým tučným, môže to byť problém. Je to podobné, ako keď sa pokúsite prestať fajčiť (piť) s niekým, kto to doteraz robil tiež. Ak jeden z vás „povolí“ budete automaticky pocit že aj vy môžete.
  2. V prípade, že si zvolíte ako spoluhráča niekoho, kto nemá vytvorené návyky, dosť pravdepodobne vás skôr stiahne nazad k životnému štýlu, ktorý sa vám obom páči.
  3. Body jeden a dva nemusia vo výnimočných prípadoch platiť. Najskôr to bude vtedy, ak ste obidvaja veľmi silno motivovaní dosiahnuť cieľ. Žiaľ zvyčajne jeden z dvoch býva na tom horšie. Menšia motivácia, menšia trpezlivosť. Potom už zas platia body jeden a dva.

Takže druhou možnosťou je hľadať si pomoc pri chudnutí medzi ľuďmi, ktorí chudnúť nepotrebujú. Ak viete o niekom, že roky chodí na vychádzky či cvičiť, skúste sa k nemu pripojiť. Je dosť ľahko možné, že vás práve takýto človek dokáže vytiahnuť, ak sa vám aj nechce.
Ostatne aj tu platí, že sa postupne stávame takými, s akými ľuďmi sa stretávame. Ak budete chudnúť s tučnými, ľahko aspoň jeden navrhne, aby ste po tréningu skočili na krémeše.

Kde sa však s niekým takým zoznámiť? Veľa tučných ľudí nemá medzi známymi nikoho, kto pravidelne športuje. Prípadne má, ale nikdy s ním netrávili veľa spoločného času. Teraz je možnosť to zmeniť.

  • Spýtajte sa kamarátov, susedov, kto chodí na prechádzky, bicyklovať, alebo plávať. Prípadne cvičiť do posilňovne. Pri troche šťastia nájdete.
  • Choďte sami robiť ten druh športu, ktorý vám vyhovuje. Nebojte sa osloviť ľudí, ktorí sú nablízku. Spýtajte sa na nejakú podrobnosť.
  • Skúste v tej veci pohľadať na sociálnych sieťach. Bicyklisti a turisti radi zdieľajú fotky, alebo trasy. Môžete skúsiť softvér do mobilu ako je Endomondo. Meria kilometre a môžete svoje výsledky zdieľať.

Ak si nájdete niekoho kto už cvičí, môže vás to motivovať. Myslite však na dve veci:

  1. Ak váš športový partner nebol tučný, nebude rozumieť všetkým vašim problémom. Môže mať chybný názor, že „stačí nežrať“, alebo „viac cvičiť“. To nemusí byť vždy pravda. Obezita môže mať na vstupe aj zdravotnú poruchu. Preto treba chudnutie začať u lekára.
  2. Váš športový partner nemusí dobre odhadnúť, akú záťaž znesiete. Zabudnite na seriály ako Extrémne premeny. Chudnutie nie je show. Chudnite pomaly a cvičte radšej menej. Keď si budete istí, môžete pridávať. Nie je cieľom zničiť sa, ale zahájiť nový životný štýl.

Začína sa nám pekné počasie, možno sa teda uvidíme niekde v prírode na dlhom výlete. Myslite na to, že chôdza je najprirodzenejší druh pohybu. Paličky do rúk, poriadna obuv a smelo do lesa. Nuž a samozrejme – v batohu plno vody, nie keksíky, rezne, vajcia, slanina a dva pecne chleba.

Napíšte komentár